Friday, April 8, 2011

NGAN PERASAAN MALAS SILAU2 BLOG ORG......T'PKIR LAA AKU KNP YG SUKE BERBLOGGING RAMAINYA DARI JANTINANYA FEMALE???????????
LEPAS DARI PMERHATIAN AKU SBLUM NIE.....DAPATLAA AKU LETAK BBRAPE POINT DARI PENILAIAN AKU SNDRI TENTANG PERSOALAN "KENAPA RAMAI PEREMPUAN MAIN BLOG BANDING NGAN LELAKI?"
ANTARA PNDAPAT AKU LAA.....

kucing pun ade blog???


1. PEREMPUAN SUKE PAMERKAN BAKAT KREATIF DIRI..
    maksud aku yelar....byk blog prempuan yg aku lawati laa.....kbyakannye blog mereka bagai 'Taman'... knp          bgai taman? sbab byknye bunge2 b'guguran skali bile grakkn mouse... gmbar2 dieorg pun b'bunge2 skali...auww...indah....lau nk banding ngan lelaki, t'msuk aku.....mmg jauh beza langit dan bumi(simple jew)........ lau tgk gadget laa.......mmg pnuh sgt2.....aku prnah tnye pda sorg blogger pompuan..."knp byk sgt gadget?? bt berat blog jew" dia jawab "alaa....xpew....suke tgk blog...cantikkkkk" hahh...nmpak kan???dieorg suke tonjolkan bakat kreatif mereka banding ngan lelaki yg suke pendamkan(tpi bile d'lpaskan berbisa)....


2. PEREMPUAN SUKE LUAHKAN PERASAAN MEREKA DENGAN MENULIS...
    yang ni pasti korg sume setuju kan???? yelar....mmg itu sejenis stu habit yg ade 'hampir' pada sume yg bernama perempuan........yelar....kebayakkan blog prempuan yg aku lawati kan....sumenya d'buat tuk luahkan  perasaan mereka...diari online laa namenye...sebab malu nk cakap depan2..=)...lau nk bnding ngan laki sndri....kbyakkan blog d'buat tuk kumpul atau kongsi minat dieorg kpd blogger2 lain...kan2.....hahh?? aku?? aku bt blog nie sbab aku 'bosan dalam kemalasan' hahaha.....lau xcaye...korg slidik sndri....tgk laa blog prempuan....nk banding lelaki....bt blog tuk kongsi hobi...contoh blog member aku "lelaki" : http://scooryrules.blogspot.com/ ......hahh...cmne?? simple kan?? cantik plak..ley bt bisnes agi..lelaki biase bt tuk kongsi2 bakat dia dan minat dia ..prempuan pun ada cm2 jgk sstengahnye...tapi kbyakknnye bt hanya tuk luahkan prasaan dieorg....jadi prempuan akan gne blog tuk luahkan prasaan mereka..yelar2...sharing is caring kan tapi kuat sangat jiwang..HAHA....=)


3. PEREMPUAN BANYAK MASA MENGADAP LAPTOP.....
    kenapa prempuan jew byk mase??? laki xde mase?? yelar...lelaki xsuke sangat mngadap laptop ni... lelaki lbih suke aktiviti luar b'same kwn2 dan cepat bosan hadap laptop nie....biasenye bile xde papew nk bt kt luar, baru laa lelaki ni ngadap laptop tuk on9 fesbuk(facebook)......len plak citer prempuan kan.... mereka lebih suke berada d'rumah n mngadap lptop ngan luahkan prasaan mereka..auww...ssetengah laa....bkn sume....
biaselaa kan....mcm suri rumah yg zman skrg(serba moden) kaum ibu laa, lau dh siap2 kemas umah, trus on laptop......dh xde ape nk bt kan..nk hilangkn bosan...tulaa sbabnye rmai blogger t'dri dari prempuan......kan2....=)


4. PEREMPUAN MUDAH TERIKUT KAWAN2......
    betol x??? yelar....biase prempuan yg bt blog nie kbnyakkn d'perknalkan oleh rkan2nye sendri.... lpas 2 dieorg pun bt blog dan akan mulai jatuh ati pada blog dieorg....len plak lelaki....lau ade ssetengah jew yg ikut mmber bt blog....tu pun skerat jalan jew........bile dh bosan.....xusik laa...kan2.......mcm aku ni....bosan jgk.... tpi kerana bosan2 yg t'amat2 duk hostel@kolej.....aku men laa blog nie...hahaha....chill =)


5. PEREMPUAN SUKE BERGOSIP....
    ehhh.....sekarang ni sume dah suke b'gosip, xkire laki or prempuan.....tapi yg aku mksudkan ni, pada suri2 rumah yg suke lepak2 umah jiran bile free xde papew nk bt tuk gosip2 t'baru.....hahahaha....."xsumelaa"...tapi sekrang xperlu laa ke umah jiran.....on9 jew...jiran umah pun on9 skali...hahaha...mule laa bergosip on9... lepas puas citer sal artis2 ni......truslaa buke blog n update papew yg dieorg rasekan waktu itu...sbab 2 laa rmai blogger dri prempuan..kan2....haha


6. PEREMPUAN RAJIN???
    perempuan rajin kew?? alaa....sume rajin....xt'msuk aku laa...hahaha....yelar...prempuan lbih rajin tuk mnupdate blog ngan lepak lam umah banding lelaki rajin bersukan ngan lepak d'luar sme kwn2...HAHA.....yelar...prempuan ni xley simpan ape yg d'pkirkan...ari2 pkir ssuatu yg baru....rajin laa....pas2 trus post lam blog...kan2......hahaha.....lelaki ni dia suka simpan ow....tuk mse depan...haha....dan stu ag...prempuan ni lbih rajin bwak laptop dia kemane2....lau lepak kt mne2 kew....kt mall msti dieorg on laptop....FB lah tuhh...pastu blog laa ....lau banding lelaki...kluar ngan tgn ksong jalan sane sni....lgi mudah..haha....kan2...........cool...=)




NI JELAR PENDAPAT AKU KUT....KORANG BAGI LAA PENDAPAT KORG SNDRI LAK.......
LAU ADE NK BANTAH PNDAPAT AKU...ON JEW...SBAB ITU YG AKU DPT DRI PMERHATIAN AKU DAN KEBAYAKKN BIO PREMPUAN HOBI DIA ADALAH BLOGGING....... =)

3 comments:

nape ko suka "auwww auwww"...ewwwwww!!! =p

nice entry.. :D
senyum2 sy bce..
feel free to visit me..
http://salminisa.blogspot.com

act.. btul ap yg awk tulis tu :)

nape suke "auww auwww"??? hahaha....i2 laa yg ak nk tnjuk yg smakin ramai org gedix ats bumi nie...sampai aku sndri trikut2...hahaha...(tapi aku xgedix ok)...=)

irda...thx...snyum2 sbab mmg t'golong kew? hehe...ok...i will...thx yaa....
mstilaa...dri pemerhatian sy sndri..hehe

Newer Post Older Post Home

Blogger Template by Blogcrowds

 
mu masuk blog budax sonix nie
go to my homepage
Go to homepage