Thursday, March 31, 2011

ASSALAMUALAIKUM SAUDARA ISLAMKU....

hari ni bersamaan 31.03.2011 kan.......??
knp aku post ngan tajuk bagai aku nie pendakwah??....ilex... mmg aku nk dakwah pom......ari ni xde papew laa....tpi esok adalah tarikh d'mne saudara ISLAM kite d'Sepanyol pada dulu punya criter yg mnyayat ati......aku dgr dri ustaz aku...sedih sangat....tpi ari ni aku nk kongsi ngan saudara2ku maksud APRIL FOOLS DAY yg d'smbut serata dunia t'msuk saudara ISLAM kite sendri....
Kisah april fool ini bermula ketika kejatuhan penduduk islam.Pada zaman dahulu,penduduk-penduduk islam terpaksa berlindung di dalam rumah untuk menyelamatkan diri DARI Tentera Kristian.Penduduk2 muslimin ini diberitahu mereka boleh berlayar keluar dari Sepanyol dengan selamat dengan menggunakan kapal yg berlabuh di pelabuhan pda keesokan ari....penduduk ISLAM sangat lega mndengar khbar itu dan bersiap ngan smngat skali... Keesokan harinya, ‘1 April’,mereka(penduduk ISLAM) menuju ke pelabuhan...semasa mereka dalam p'jalanan, pihak kristian menggeladah rumah penduduk islam itu dan bakor sume harta org ISLAM. lepas drpd itu, Kristian menahan org ISLAM lalu menyeksa, perli dan menyerang kaum muslimin dan membunuh kesemua penduduk Islam sambil bergelak ketawa dengan kejamnya.Peristiwa berdarah yg menyedihkan ini kemudiannya diraikan oleh tentera kristian.kejadian ini akhirnya diraikan bukan sahaja di Sepanyol tetapi di serata dunia YANG MENYEDIHKAN, SAUDARA ISLAM KITA SENDIRI YG MENRAIKAN KEMATIAN YANG DASYAT SAUDARA MEREKA SENDIRI.... ALLAHUAKBAR!!! ramai aku tengok budax kt malaysia ni sambut xkire umur....semasa aku duk hostel skolah dulu pom ad member2 aku sambut...maklumlah....ikut sangat budaya BARAT ntah papew tuu.....jadi, hari ini aku harap dan rayu saudara2ku JANGAN!!! sambut APRIL FOOLs DAY pada 1hbApril.....sebaliknya, sedekahkanlah saudara kite dengan Al-Fatihah.........amin.. sebenarnya aku post topik nie bukan ape....aku perasan sume tarikh2 macam ni berlaku ari Jumaat kan.....fikir2lah ~InsyaAllah~

0 comments:

Newer Post Older Post Home

Blogger Template by Blogcrowds

 
mu masuk blog budax sonix nie
go to my homepage
Go to homepage